miercuri, 31 august 2011

Contributie la Programul partidului

ROMÂNII DIN JURUL FRONTIERELOR ŢĂRII

Dovada faptului că populaţia românească a fost dintotdeauna numeroasă este însăşi răspândirea ei în grupuri mai mult sau mai puţin compacte în jurul actualului teritoriu al ţării. Faţă de aceste populaţii româneşti trebuie dusă, din ţară, o politică mai activă, poate nu chiar la modul în care o face Ungaria cu maghiarii rămaşi în afara frontierelor, dar oricum mai mult decât o face astăzi România. Desigur, dat fiind rolul ţării noastre în cadrul structurilor euro-atlantice, aspiraţia la integrarea în Spaţiul Schengen, tratarea problemei trebuie realizată diferenţiat, în funcţie de factorii politic-sociali din ţările respective. România trebuie să dorească doar ce-şi doresc românii din ţările înconjurătoare, în principal demonstrarea, în timp şi spaţiu, a existenţei unei mari populaţii latine, separată nu din vina ei de restul lumii latine. În orice condiţii trebuie păstrate limba şi tradiţiile, care atestă rădăcinile comune ale românilor. Trebuie acţionat în direcţia activării permanente a conştiinţei de sine a romanităţii, iar în acest caz MAE îşi va folosi datoria de a negocia cu politicienii ţărilor vecine pentru o recunoaştere a statului minoritar şi împotriva asimilărilor forţate, făcând-o conform principiilor deja consolidate pe plan european. Nu ar fi în avantajul românităţii amestecul în treburile interne ale altor state, acordarea dublei cetăţenii şi astfel transformarea României într-un culoar de liberă trecere spre Occident. Circulaţia forţei de muncă este reglementată în fiecare stat, ca o problemă internă. Din considerente politicianiste, unii au considerat necesar, de pildă, în relaţia cu Republica Moldova, ca România să se considere un fel de ţară-mamă, acordând, în scop electoral, posibilitatea tranzitării ţării spre UE, blocându-şi astfel singură intrarea în Schengen. România ar putea, în schimb, crea facilităţi pentru potenţialii investitori români din alte ţări. Ar trebui să acorde mai multă atenţie Zonei Timocului, din Serbia şi Bulgaria. Românii de aici, consideraţi „vlahi”, nu se bucură de drepturile pe care le au basarabenii, bucovinenii, cei din Maramureşul Istoric sau bănăţenii din Vest. Cu toate că e de domeniul evidenţei faptul că e vorba de cea mai veche populaţie românească, Sudul Dunării fiind primul colonizat de romani, sârbii şi bulgarii le ignoră latinitatea. După Primul Război Mondial, o delegaţie din Timoc s-a deplasat la Conferinţa de Pace de la Paris, solicitând inclusiv preşedinteui Wilson, aderarea la România Mare. Proiectul ar fi reuşit dacă guvernul dâmboviţean s-ar fi implicat. În prezent, cu excepţia fundaţiei ASTRA, care a realizat congrese ale românilor de pretutindeni şi a sprijinit acţiunea privată de construire a unei biserici, statul român nu a negociat cu vecinii de la egal la egal drepturile acestei minorităţi. Totuşi timocenii şi-au păstrat un folclor interesant şi preţios, reuşesc să rămână români ortodocşi într-o lume slav-ortodoxă. Au nevoie de un învăţământ de stat, românesc, de şcoli şi biserici. Nivelul lor de trai este mai bun decât cel al multor regiuni din România, dar ei aspiră spre împliniri spirituale, lucru pe care, se pare, îl înţelegem mai greu. În fine, cea mai eficientă întâlnire a tuturor românilor din zonă se poate realiza prin permanentizarea festivalurilor folclorice, care pot releva eficient unitatea de cultură şi obiceiurile comune. Alături de muzică şi dans, expoziţii de obiecte artizanale şi costume. ACESTE ACŢIUNI TREBUIE SĂ AIBĂ LOC ÎN ROMÂNIA. Istoricii vor trebui să rescrie ceea ce deseori au fost contrafăcut – istoria comună a românilor. Va trebui să trimitem, în zonele mai puţin favorizate, manuale de învăţarea limbii, volume de beletristică în româneşte. Este necesară înfiinţarea unui Minister cu probleme ale românilor de pretutindeni, instituţie care să dea greutate unei activităţi de care depinde însăşi fiinţarea românilor din ţările vecine şi diaspora în cadrul latinităţii.

LUCIAN BURERIU

4 comentarii:

  1. Cititi http://www.docstoc.com/profile/osarbatoare

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga domnule Octavian,
    v-am invitat sa va alaturati noua si sa aduceti o contributie pentru a duce o lupta pentru o lume mai buna. Multumesc pentru invitatia de a va citi opiniile, este un pas, chiar daca este greoi pentru mine - mi-ar fi fost mai usor daca lasati niste idei unele sub altele, cu liniuta, fiecare de la capat. si noi ne citem cu firesc, dor din dorinta de a ne cunoaste mai bine.
    Invitatia ramane deschisa, nu va incurca cu nimic existenta, oricand puteti intra in tacere sau face pasul inapoi.
    cu pretuire si multumiri,
    nicolae

    RăspundețiȘtergere
  3. "A TREIA CALE", înseamnă ceva de preţ, adică, să fi prieten cu MORALA. Însă mulţi, mulţi fug de MORALĂ, ca dracul de tămâie.
    Curaj Nicule ! Nu te lăsa
    CAUTĂ.
    Şi,nu te teme de aburitori, calici şi hoţi că, orice pasăre, pe limba ei piere.Iar DEŞTEPTAREA românilor, după cum se vede-n stradă, a... sosit !.

    RăspundețiȘtergere
  4. Oportunitate de împrumut oferită de dl, Benjamin care îmi salvează familia de la robie financiară {lfdsloans@lemeridianfds.com}

    Bună toată lumea, sunt mamă singură Putri Adiratnaa, din Jakarta, aș dori să împărtășesc această mărturie grozavă despre cum am primit un împrumut de la dl, Benjamin, când am fost alungați de acasă când nu mai puteam să-mi plătesc facturile, după fiind înșelat de diverse companii online și refuzat un împrumut de la banca mea și o altă uniune de credit pe care am vizitat-o. Copiii mei au fost luați de asistență maternă, eram singură pe stradă. În ziua în care am pășit rușinos într-un vechi coleg de școală care m-a prezentat la Daisy Maureen. La început i-am spus că nu sunt mai pregătit să-mi asum niciun risc de a solicita un împrumut online, dar m-a asigurat că îmi voi primi împrumutul de la ei. În al doilea rând, din cauza casei mele, am fost nevoit să iau un proces și am solicitat împrumutul, din fericire pentru mine am primit un împrumut de 80.000,00 USD de la domnul Benjamin. Sunt fericit că am asumat riscul și am solicitat împrumutul. Copiii mei mi-au fost returnați și acum dețin o casă și o afacere proprie. Toate mulțumirile și recunoștința se adresează Serviciului de finanțare Le_Meridian și pentru ajutorul domnului, Benjamin, pentru că mi-a dat un sens vieții, când pierdusem orice speranță. Dacă în prezent căutați un ajutor de împrumut, le puteți contacta prin: {lfdsloans@lemeridianfds.com} sau WhatsApp + 1-989-394-3740

    RăspundețiȘtergere

nu facem atac la persoana