vineri, 12 august 2011

Corespondenta dessigilata (1)

D-le T., am ramas incantat de faptul ca nu m-ati uitat si sunt onorat de propunerea dvs. Recunosc insa ca ideea cu partidul politic online m-a luat prin surprindere si am crezut initial ca este doar o forma prin care doriti sa va exprimati ideile. De aceea, cand am acceptat sa devin membru al partidului, am facut-o in mod automatic, fara sa realizez ce doriti in fapt. Am vazut prea multe partide politice la viata mea ca sa confund vreunul dintre ele cu Mesia! Singurul Mesia al fiecarui pamantean se gaseste doar in el insusi. Daca acest partid politic si-ar propune nu lupta politica, ci schimbarea omului, incepand cu membrii fondatori si continuand cu fiecare nou inscris, atunci da, voi lupta sa fac parte si sa ma mentin in acest partid. (subl.mea) Dar, daca nu si-ar propune lupta politica, s-ar mai putea numi partid politic?! Ar mai accepta oamenii sa se inscrie in el daca nu va exista oportunitatea de a castiga candva niste alegeri si sa ajunga la conducere?! Nu prea cred. Faceti deci un partid in care membrii sa-si propuna doar sa ajunga servitori loiali ai OMULUI, incepand cu omul din ei, si nu voi zice nu. Sau poate voi zice, pentru ca sunt deja servitor si am si un sef. Un sef care se numeste Isus din Nazaret sau poate chiar Sabaot. Nu conteaza ca nu-l vad, ca nu-l simt, ca nu-l aud, conteaza ca inima mea rezoneaza cu ideile lui. Si apoi, fie vorba intre noi, de multe ori il vad, il simt si il aud mai ceva ca pe copiii, nevasta sau prietenii mei, chiar daca sunt simple strafulgerari, tunete de-o clipa in urma carora te intrebi daca s-a auzit ceva sau doar ti s-a parut.
Lumea are deja un conducator, d-le T., pe Dumnezeu. Nu stiu daca sunteti de acord sau nu cu aceasta, dar si propunerea dvs, dorinta infiintarii acestui partid, vine tot de la El, doar ca, desi directia este spre infiintarea unui nou partid, nu sunt sigur ca acesta este punctul final pe care Dumnezeu il doreste. Depinde de multe si nimic nu este batut in cuie, nici macar cand vine vorba de hotararile lui Dumnezeu. Nu mai stiu de va credeti ateu sau ba, dar eu nu mai sunt de mult timp si nici nu stiu daca am fost vreodata cu adevarat.
Nu mai sunt pentru "haita", oricat de elitista si bineintentionata ar fi ea, iubit prieten. Dar sa nu crezi nici ca sunt pentru supunerea neconditionata in fata lui Dumnezeu. Dimpotriva, lui Dumnezeu ii plac luptatorii si cei care isi apara ideile, nu babele smiorcaite si cocosate de la metanii. A lupta insa sa conduci o tara cata vreme propria "cetate" se vestejeste si se ruineaza pe zi ce trece, mi se pare prostesc, copilaresc si...omenesc. Ori eu nu mai vreau sa fiu un astfel de om. Sunt un lup ALB singuratic si asa voi ramane. De cate ori insa ma voi incrucisa in drumul meu cu d-ta sau vei veni sa tulburi linistea barlogului meu, te voi intampina cu zambetul pe buze si cu inima deschisa: esti inca un copil. Cand nu vei mai fi, o sa-mi piara si mie zambetul. Pana atunci, mi-ar placea sa fii capabil sa mesteci ce mestec eu, dar ma tem ca vei fi mereu prea crud. Nu se stie insa niciodata.
Nu vreau insa sa inchei intr-un ton pesimist epistola aceasta. De aceea, daca ai contraargumente, le ascult si le voi rumega cu mare atentie.
Succes!

raspuns:
"am realizat ca a raspandi idei de acest gen prin care sa schimb/trezesc romanul este foarte greu. schimbarea inseamna o trezire a constiintei si ea nu apare usor nici in mediile inalte ale comunitatii, cu atat mai greu la talpa tarii.
Ideea infiintarii unui partid a avut 2 motive. primul : observatia ca dan diaconescu nici n-a deschis bine gura si oamenii l-au inconjurat buluc. Asta inseamna ca poporul este o masa ce poate fi oricand remodelata, chiar daca nu exista un program clar. Si am initiat acest proiect cu partidul fara sa vreau sa fiu conducator, fara sa vreau sa castig alegerile, numai si numai ca sansa sigura de a ajunge cu ideile la oameni si a-i trezi/schimba.
Haide sa punem pe hartie aceasta idee: schimbarea omului, sa denumim partidul "schimbarea omului" sau a lumii. Important este sa venim cu idei noi, sa facem reguli bune si sa le dam vant in lume, sa se rostogoleasca apoi ca un bulgare de zapada. Ne putem retrage oricand, dar acum vino si aseaza o caramida in zid, vino cu iubire de om si arata-ne cum sa schimbam omul."

"Stimate prieten,
Sunt inca prea dobitoc pentru o astfel de sarcina. Ma tem ca pot doar sa starnesc un cor de mugete asa ca, imi pare rau, dar nu vreau sa fac parte din nici un partid politic, azi! Maine, poimaine poate da, azi, insa, nu. Mai mult, ma tem ca ceilalti sunt chiar mai dobitoci ca mine si viata de vacar nu ma incanta. Vrei sa schimbi omul? Il poti schimba, dar nu doar prin cuvinte, ci si prin rezonanta. Adica sa fii, deja, tu insuti, un om schimbat. Eu inca ma chinui sa ma trezesc din somn. Cum as putea sa-i trezesc pe altii, daca eu insumi tot mai visez?!"

raspuns:
"ok, nici eu nu vreau sa fiu dobitoc insistand aiurea.
nu pot sa nu remarc forta primei scrisori: dorinta de a schimba omul. probabil ca dv sunt milioane de oameni care vor o schimbare a omului care sa duca la o schimbare a lumii. si fac si ceva. unii se alatura cate unui val cu speranta ca vor prabusi obstacolul spre devenire.Nu voi reusi sa fac singur un partid fiindca nu voi avea oameni puternici alaturi. oamenilor le este frica s-o ia de la capat, cu atat mai mult cand nu au in frunte un om pe care sa-l creada puternic. Singur nu poti fi si puternic. dv recunoasteti cu nu puteti nici sa va schimbati pe dv. si asta este o dilema. Timpul va trece, dar eu nu vreau sa raman incremenit ca o piatra intrebandu-ma si curatindu-ma la infinit pe dinauntru. Fotbalul se joaca pe goluri, viata inseamna miscare.
In timp ce am aprins o scanteie ( iata, exact ce nu au oamenii de cele mai multe ori pentru a izbandi!) ma voi lupta sa o tin aprinsa pentru a fi vazuta de departe si ma voi misca pe toate fronturile posibile. Precum soarecii voi imi cauta gaura - omul/oamenii care pot si cu care e musai sa schimbam lumea.
A treia cale este deschisa, puteti oricand pasi pe ea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

nu facem atac la persoana